Witam,
w imieniu rowerzystów i rowerzystek poznańskich pragniemy zwrócić uwagę na pewien brak w tekście Sprawozdania z działalności Straży Miejskiej Miasta Poznania w roku 2010.
W tekście podkreśla się narastanie niepokojącego zjawiska polegającego na nieprawidłowym parkowaniu samochodów, m.in. na chodnikach. Trafnie wskazuje się na niebezpieczne dla pieszych skutki tego procederu kierowców, a mianowicie utrudnianie korzystania z chodników, w tym zmuszanie pieszych do zejścia na jezdnię w celu kontynuowania podróży.
Naszym zdaniem sprawozdanie nie wspomina, niestety, o narastającym zjawisku parkowania na drogach rowerowych, szczególnie w śródmieściu Poznania. Działania kierowców niezgodne z prawem powodują, że często wręcz niemożliwa staje się jazda drogami rowerowymi. Najbardziej znany przypadek to zastawianie parkującymi samochodami drogi rowerowej - kontrapasa na ul. Paderewskiego. Codziennie parkują tam taksówki, pojazdy serwisowe, pocztowe i kurierskie, odbywa się wyładunek materiałów budowlanych. Zaznaczamy, że odcinek ten podlega monitoringowi wizyjnemu (kamera umieszczona jest na budynku u skrzyżowania Sierocej i Paderewskiego). Istnieje zatem możliwość bieżącej obserwacji i podejmowania na jej podstawie interwencji. Wielokrotnie zgłaszaliśmy zastawianie drogi rowerowej do Straży Miejskiej, kontaktując się telefonicznie pod numerem 986 bądź 606986986. Dysponujemy także dokumentacją fotograficzną.
Również inne drogi rowerowe podlegają presji parkingowej. Droga rowerowa wzdłuż ul. Armii Poznań, szczególnie na wysokości boiska piłkarskiego w trakcie treningów, służy do parkowania samochodów. Podobnie droga rowerowa w al. Niepodległości na wysokości wiaduktu kolejowego. Droga rowerowa wzdłuż ul. Ks. Mieszka I służy niektórym kierowcom do postoju auta w razie awarii. To tylko niektóre ze zgłaszanych przez nas do Straży Miejskiej przypadków parkowania na drogach rowerowych.
Dlatego prosimy o uzupełnienie tekstu sprawozdania Straży Miejskiej o dane odnośnie nieprawidłowego parkowania samochodów na drogach rowerowych i wyodrębnienie komentarza w tej sprawie jako szczególnie ważnej. Dzięki temu informacje zawarte w sprawozdaniu zyskają na wartości, dając pełny obraz sytuacji komunikacyjnej w Poznaniu i będą mogły służyć rzetelnym analizom.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz