Już jutro, 27 stycznia 2011 o 9.00 w UMP, kolejna sesja budżetowa, w trakcie której odbędzie się głosowanie nad poprawkami do budżetu 2011. Wśród poprawek m.in. propozycja podniesienia kwoty wydatków na budowę dróg rowerowych z 0,5 mln zł do 2 mln zł z przeznaczeniem na przedłużenie drogi rowerowej w ciągu ul. Bukowskiej od Żeromskiego do centrum.
Przypomnijmy, że na budowę drogi rowerowej na tym odcinku nie ma jeszcze projektu, należy się zatem spodziewać, że owe 2 mln zł zostaną wydane na uzgodnienia i projekt. Można zatem powiedzieć, że skutkiem tej poprawki jest brak inwestycji czy remontów w już istniejącą infrastrukturę, a co za tym idzie - brak działań ZDM usprawiedliwiony brakiem środków.
Drogi rowerowe - jak wszystkie drogi w mieście - dekapitalizują się z każdym rokiem. Wymaga odnowień oznakowanie, szczególnie poziome. W wielu miejscach oznakowanie jest niewłaściwe lub po prostu go brakuje. Przykładem wadliwego oznakowania pionowego niech będzie wjazd na Most Rocha, który wg znaków w całości jest drogą rowerową (znak stoi po prawej stronie jezdni, dotyczy zatem jezdni i torów, a nie drogi rowerowej). Część dróg wymaga remontów nawierzchni. Tak dzieje się m.in. z nie tak dawną chlubą ZDM tj. drogą w kierunku Piątkowa biegnącą wzdłuż u. Ks. Mieszka I. Dziś jest ona cokolwiek zapomniana, szczególnie w jej części od ul. Winogrady do ul.Kurpińskiego. Podobnie rzecz ma się chociażby z drogą wzdłuż ul. Armii Poznań od Garbar do Al. Niepodległości.
Cieszy nas, że droga rowerowa w ciągu ulicy Bukowskiej będzie dobrym przykładem trasy prowadzącej od granic miasta do centrum. Z drugiej strony jednak widać, że władzom miasta i ZDM brak szerszego spojrzenia, a inwestycje rowerowe koncentrują się w okolicach stadionu. W ramach innych inwestycji drogowych powstaną drogi wzdłuż ul. Strzegomskiej, Wałbrzyskiej, Bułgarskiej, Marcelińskiej. Władze miasta wychodzą chyba z założenia, że najdobitniej świadczącym o ich prosportowym i prozdrowotnym nastawieniu wobec mieszkańców będzie stadion piłkarski z drogami rowerowymi do jeżdżenia w koło niego. Ale o których mieszkańców tu idzie? A może należy zapytać, czy aby właśnie o mieszkańców?
Dlatego wszystkich, o których "zapomnieli" w tym budżecie włodarze miasta, zapraszamy na kolejną Poznańska Masę Krytyczną w ten piątek, 28 stycznia 2011. Spotykamy się o 18.00 na Starym Rynku, skąd o 18.30 wyruszymy trasą:
Stary Rynek – Wodna – Ślusarska – Pl. Kolegiacki – Wodna - Garbary – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Wielka – Garbary – Strzelecka – pl. Wiosny Ludów – Podgórna – Al. Marcinkowskiego – Pl.Wolności – 3 Maja – pl. Ratajskiego – Libelta – Al. Niepodległości – Armii Poznań - Pułaskiego – Przepadek – Al. Niepodległości – Cicha – Pułaskiego - Nowowiejskiego – Noskowskiego - Libelta – Kościuszki - Św. Marcin – Rondo Kaponiera (3 okrążenia) – Św.Marcin – Kościuszki - Taczaka – Ratajczaka - Kościuszki – Krakowska – Rybaki – Strzelecka – Półwiejska (przy Starym Marychu).
Pokaż Masa Krytyczna styczeń 2011 na większej mapie
Do zobaczenia!
Hej. Zebralem sie w sobie i zlozylem filmik z ostatniej masy. Przepraszam za jakosc, ale nic wiecej z tej kamerki nie wycisne, w nocy nie radzi sobie za dobrze, zrobi sie jasniej to beda filmiki w HD, poki co przeskalowalem do 480p i odszumilem troche. Milego ogladania :)
OdpowiedzUsuńhttp://www.youtube.com/watch?v=SFQku-tYWOQ
Pozdrawiam, Norbert