czwartek, 24 marca 2011

O strefie tempo30, bezpieczeństwie na Moście Dworcowym i ghost bike'u

Masa w tym miesiącu po raz kolejny dedykowana jest projektowi strefy tempo30, zaproponowanemu przez Zarząd Dróg Miejskich. Pomysł uspokojenia ruchu w centrum jest ze wszech miar zacny. Poprzednia Masa wiodła właśnie ulicami poszczególnych podstref, m.in. tymi, na których powstaną kontrapasy (mamy przynajmniej taką nadzieję).

Istotne jednak jest, jak ZDM ma zamiar zapewnić bezpieczeństwo nie tylko rowerzystów, ale i pieszych, na arteriach pozostających poza strefą. Należą do nich ulice: Garbary, Solna, Pułaskiego, Przepadek, Kutrzeby, Północna, Jana Pawła II, Towarowa, Królowej Jadwigi, Kórnicka, Kazimierza Wielkiego, Mostowa, Roosevelta, Al. Niepodległości, Św. Marcin, Wyszyńskiego, Ratajczaka, Kościuszki, Krakowska. Na części z nich istnieją drogi rowerowe: jedne dobrej jakości (Kórnicka, Kazimierza
Wielkiego, Jana Pawła II - gdy doczekamy końca układania kolektora;)), inne - raczej kiepskiej (Przepadek, Mostowa, Krakowska). Co ważne - na wszystkich dochodzi do przekraczania dozwolonej prędkości przez kierowców samochodów. Znane są także przypadki wyścigów odbywających się na ulicach.

Ofiarą jednego z takich ulicznych wyścigów została w zeszłym roku młoda rowerzystka, która zginęła potrącona przez pędzący samochód na Moście Dworcowym. Czy bezpieczeństwo rowerzystów na Moście Dworcowym poprawiło się od tej pory? Zapytaliśmy o działania podjęte w tym kierunku przez ZDM oraz Wydział Ruchu Drogowego KMP w Poznaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz