wtorek, 26 marca 2013

Poznańska Masa Krytyczna, 29 marca 2013, odjazd - 18.30, Stary Rynek

Zapraszamy na pierwszą wiosenną Poznańską Masę Krytyczną!

Zapowiada się wreszcie ocieplenie, więc zdecydowaliśmy się na dłuższą, prawie 13-kilometrową trasę.

Stary Rynek – Wodna -Garbary – Długa – Strzałowa – Rybaki – Krakowska – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – Wierzbięcice – Matyi – Most Dworcowy – Roosevelta – Bukowska – Grunwaldzka – Rondo Nowaka-Jeziorańskiego – Przybyszewskiego – Marcelińska – Polna – Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka – Rondo Kaponiera – Św. Marcin – Al. Niepodległości – Libelta – Pl. Ratajskiego – 23 Lutego – Al. Marcinkowskiego – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Garbary – Wielka – Stary Rynek.


View PMK 032013 in a larger map

Trasa powiedzie nas przez ostatnio szeroko omawiane skrzyżowanie Królowej Jadwigi i Górnej Wildy, przejedziemy także przez Most Dworcowy obok ghost bike'a Kasi.

czwartek, 14 marca 2013

Wydatki na drogi rowerowe w 2013 roku - informacje z ZDM

Dzięki odpowiedzi ZDM na nasze zapytanie o wydatki na infrastrukturę rowerową i remonty prezentujemy Wam wykaz inwestycji realizowanych ze środków własnych ZDM oraz przy wsparciu rad osiedli. Udział w inwestycjach ze środków osiedlowych jest znaczny i mamy nadzieję, że będzie rósł w kolejnych latach. Radom osiedli dziękujemy za wsparcie transportu rowerowego w naszym mieście!

W ramach realizacji Programu rowerowego planowane są wydatki w łącznej kwocie 871 tys. złotych. Z tej sumy 371 tys. wniosły rady osiedli:
RO Świerczewo - 84 tys. - budowa drogi pieszo-rowerowej w ciągu ulicy Leszczyńskiej: odcinek Buczka - Ostatnia,
RO Górczyn: 27 tys. - budowa drogi pieszo-rowerowej w ciągu ulicy Leszczyńskiej: odcinek Ostatnia - Pszczyńska,
Do tej ostatniej inwestycji 500 tys. zł dołożył ZDM jako uzupełnienie finansowania.

Rada Osiedla Podolany wyłożyła 260 tys. - budowa ścieżki rowerowej z chodnikiem oraz nasadzenie zieleni w ulicy Strzeszyńskiej i Biskupińskiej.

Poza realizacją Programu planowane są także remonty istniejącej infrastruktury rowerowej. RO Nowe Winogrady Południe przeznaczyła 16 tys. zł na kontynuację remontu drogi rowerowej przy ul. Księcia Mieszka I (tej drogi dotyczyła jedna z mas krytycznych w 2012 roku).

Środki wpisane w budżecie RO Stare Miasto w kwocie 100 tys. zł zostaną przeznaczone na remonty chodników w Al. Marcinkowskiego (w budżecie rady na 2013 rok figurowały jako środki na remonty chodników i ścieżek rowerowych na terenie Osiedla).


Przypominamy, że trwa już przebudowa na skrzyżowaniu Niestachowskiej i Św. Wawrzyńca. Nie ma możliwości skorzystania z przejazdu rowerowego przez Św. Wawrzyńca, więc radzimy przejeżdżać pod Niestachowską na wysokości Parku Sołackiego i kontynuować jazdę po stronie parku. Powrót na drugą stronę drogi możliwy jest przez przejazd już na Żeromskiego (kontynuacji Niestachowskiej). Dobrej drogi!


środa, 20 lutego 2013

Czerwone naklejki odblaskowe na Masie - dla Was!

Uwaga,

na Masie będziemy rozdawać czerwone odblaski do naklejenia na ramę, sztycę, błotnik lub inny element roweru albo przyczepki. Odblaski są z folii odblaskowej o 7-letniej trwałości i zapewniają wymaganą prawem widoczność (150 m).
To dobra opcja dla tych, którzy nie mogą lub nie chcą mocować odblasków na śrubę i wolą lżejsze rozwiązania.

Przypominamy, że obowiązkowym wyposażeniem roweru jest co najmniej jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt, którego nie demontuje się (w przeciwieństwie do tzw. lampek rowerowych).

Przemyślcie dobrze miejsce naklejenia, gdyż naklejki ciężko "schodzą" i rwą się przy ściąganiu. Ze względu na wysokość i kąt oświetlania przez światła samochodów i autobusów na rowerach należy umieszczać naklejki na powierzchniach prostopadłych lub lekko nachylonych w stronę jezdni (światła w samochodach są położone na wysokości 60 cm dla samochodów o nisko umieszczonych światłach do 80 cm dla busów, suv-ów i innych o wysoko umieszczonych światłach), na przyczepkach na nisko umieszczonych elementach - prostopadłe lub lekko nachylone pod górę.
Możecie poprosić kogoś z rodziny, znajomego lub sąsiada/sąsiadkę, żeby zapalili światła samochodu na postoju, aby wybrać optymalne miejsce naklejenia. Przyłóżcie do kilku miejsc naklejkę i nachylajcie ją pod różnymi kątami, aby wybrać najlepsze położenie.

Zanim nakleicie odblask, należy odtłuścić powierzchnię do naklejenia (alkoholem, zmywaczem do paznokci, wodą z płynem do naczyń). Naklejcie odblaski w ciepłym pomieszczeniu, nie w wilgoci i na mrozie!

Jeszcze jedna uwaga - lepiej nie umieszczać czerwonego odblasku z boku roweru lub przyczepki, gdyż może to wprowadzać w błąd innych użytkowników dróg. Kolor czerwony oświetlenia oznacza tył pojazdu i działa jak "stop". Na bokach roweru czy przyczepki lepiej stosować odblaski żółte lub pomarańczowe, podobnie na korby lepiej nakleić takie kolory ostrzegawcze.

Zapraszamy na Masę!