Zapraszamy na pierwszą wiosenną Poznańską Masę Krytyczną!
Zapowiada się wreszcie ocieplenie, więc zdecydowaliśmy się na dłuższą, prawie 13-kilometrową trasę.
Stary Rynek – Wodna -Garbary – Długa – Strzałowa – Rybaki – Krakowska – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – Wierzbięcice – Matyi – Most Dworcowy – Roosevelta – Bukowska – Grunwaldzka – Rondo Nowaka-Jeziorańskiego – Przybyszewskiego – Marcelińska – Polna – Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka – Rondo Kaponiera – Św. Marcin – Al. Niepodległości – Libelta – Pl. Ratajskiego – 23 Lutego – Al. Marcinkowskiego – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Garbary – Wielka – Stary Rynek.
View PMK 032013 in a larger map
Trasa powiedzie nas przez ostatnio szeroko omawiane skrzyżowanie Królowej Jadwigi i Górnej Wildy, przejedziemy także przez Most Dworcowy obok ghost bike'a Kasi.
Zapraszamy w każdy ostatni piątek miesiąca po godz. 18.00 na Stary Rynek. Odjazd - 18.30. Bo każda droga jest naszą ścieżką!
wtorek, 26 marca 2013
czwartek, 14 marca 2013
Wydatki na drogi rowerowe w 2013 roku - informacje z ZDM
Dzięki odpowiedzi ZDM na nasze zapytanie o wydatki na infrastrukturę rowerową i remonty prezentujemy Wam wykaz inwestycji realizowanych ze środków własnych ZDM oraz przy wsparciu rad osiedli. Udział w inwestycjach ze środków osiedlowych jest znaczny i mamy nadzieję, że będzie rósł w kolejnych latach. Radom osiedli dziękujemy za wsparcie transportu rowerowego w naszym mieście!
W ramach realizacji Programu rowerowego planowane są wydatki w łącznej kwocie 871 tys. złotych. Z tej sumy 371 tys. wniosły rady osiedli:
RO Świerczewo - 84 tys. - budowa drogi pieszo-rowerowej w ciągu ulicy Leszczyńskiej: odcinek Buczka - Ostatnia,
RO Górczyn: 27 tys. - budowa drogi pieszo-rowerowej w ciągu ulicy Leszczyńskiej: odcinek Ostatnia - Pszczyńska,
Do tej ostatniej inwestycji 500 tys. zł dołożył ZDM jako uzupełnienie finansowania.
Rada Osiedla Podolany wyłożyła 260 tys. - budowa ścieżki rowerowej z chodnikiem oraz nasadzenie zieleni w ulicy Strzeszyńskiej i Biskupińskiej.
Poza realizacją Programu planowane są także remonty istniejącej infrastruktury rowerowej. RO Nowe Winogrady Południe przeznaczyła 16 tys. zł na kontynuację remontu drogi rowerowej przy ul. Księcia Mieszka I (tej drogi dotyczyła jedna z mas krytycznych w 2012 roku).
Środki wpisane w budżecie RO Stare Miasto w kwocie 100 tys. zł zostaną przeznaczone na remonty chodników w Al. Marcinkowskiego (w budżecie rady na 2013 rok figurowały jako środki na remonty chodników i ścieżek rowerowych na terenie Osiedla).
Przypominamy, że trwa już przebudowa na skrzyżowaniu Niestachowskiej i Św. Wawrzyńca. Nie ma możliwości skorzystania z przejazdu rowerowego przez Św. Wawrzyńca, więc radzimy przejeżdżać pod Niestachowską na wysokości Parku Sołackiego i kontynuować jazdę po stronie parku. Powrót na drugą stronę drogi możliwy jest przez przejazd już na Żeromskiego (kontynuacji Niestachowskiej). Dobrej drogi!
W ramach realizacji Programu rowerowego planowane są wydatki w łącznej kwocie 871 tys. złotych. Z tej sumy 371 tys. wniosły rady osiedli:
RO Świerczewo - 84 tys. - budowa drogi pieszo-rowerowej w ciągu ulicy Leszczyńskiej: odcinek Buczka - Ostatnia,
RO Górczyn: 27 tys. - budowa drogi pieszo-rowerowej w ciągu ulicy Leszczyńskiej: odcinek Ostatnia - Pszczyńska,
Do tej ostatniej inwestycji 500 tys. zł dołożył ZDM jako uzupełnienie finansowania.
Rada Osiedla Podolany wyłożyła 260 tys. - budowa ścieżki rowerowej z chodnikiem oraz nasadzenie zieleni w ulicy Strzeszyńskiej i Biskupińskiej.
Poza realizacją Programu planowane są także remonty istniejącej infrastruktury rowerowej. RO Nowe Winogrady Południe przeznaczyła 16 tys. zł na kontynuację remontu drogi rowerowej przy ul. Księcia Mieszka I (tej drogi dotyczyła jedna z mas krytycznych w 2012 roku).
Środki wpisane w budżecie RO Stare Miasto w kwocie 100 tys. zł zostaną przeznaczone na remonty chodników w Al. Marcinkowskiego (w budżecie rady na 2013 rok figurowały jako środki na remonty chodników i ścieżek rowerowych na terenie Osiedla).
Przypominamy, że trwa już przebudowa na skrzyżowaniu Niestachowskiej i Św. Wawrzyńca. Nie ma możliwości skorzystania z przejazdu rowerowego przez Św. Wawrzyńca, więc radzimy przejeżdżać pod Niestachowską na wysokości Parku Sołackiego i kontynuować jazdę po stronie parku. Powrót na drugą stronę drogi możliwy jest przez przejazd już na Żeromskiego (kontynuacji Niestachowskiej). Dobrej drogi!
środa, 20 lutego 2013
Czerwone naklejki odblaskowe na Masie - dla Was!
Uwaga,
na Masie będziemy rozdawać czerwone odblaski do naklejenia na ramę, sztycę, błotnik lub inny element roweru albo przyczepki. Odblaski są z folii odblaskowej o 7-letniej trwałości i zapewniają wymaganą prawem widoczność (150 m).
To dobra opcja dla tych, którzy nie mogą lub nie chcą mocować odblasków na śrubę i wolą lżejsze rozwiązania.
Przypominamy, że obowiązkowym wyposażeniem roweru jest co najmniej jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt, którego nie demontuje się (w przeciwieństwie do tzw. lampek rowerowych).
Przemyślcie dobrze miejsce naklejenia, gdyż naklejki ciężko "schodzą" i rwą się przy ściąganiu. Ze względu na wysokość i kąt oświetlania przez światła samochodów i autobusów na rowerach należy umieszczać naklejki na powierzchniach prostopadłych lub lekko nachylonych w stronę jezdni (światła w samochodach są położone na wysokości 60 cm dla samochodów o nisko umieszczonych światłach do 80 cm dla busów, suv-ów i innych o wysoko umieszczonych światłach), na przyczepkach na nisko umieszczonych elementach - prostopadłe lub lekko nachylone pod górę.
Możecie poprosić kogoś z rodziny, znajomego lub sąsiada/sąsiadkę, żeby zapalili światła samochodu na postoju, aby wybrać optymalne miejsce naklejenia. Przyłóżcie do kilku miejsc naklejkę i nachylajcie ją pod różnymi kątami, aby wybrać najlepsze położenie.
Zanim nakleicie odblask, należy odtłuścić powierzchnię do naklejenia (alkoholem, zmywaczem do paznokci, wodą z płynem do naczyń). Naklejcie odblaski w ciepłym pomieszczeniu, nie w wilgoci i na mrozie!
Jeszcze jedna uwaga - lepiej nie umieszczać czerwonego odblasku z boku roweru lub przyczepki, gdyż może to wprowadzać w błąd innych użytkowników dróg. Kolor czerwony oświetlenia oznacza tył pojazdu i działa jak "stop". Na bokach roweru czy przyczepki lepiej stosować odblaski żółte lub pomarańczowe, podobnie na korby lepiej nakleić takie kolory ostrzegawcze.
Zapraszamy na Masę!
na Masie będziemy rozdawać czerwone odblaski do naklejenia na ramę, sztycę, błotnik lub inny element roweru albo przyczepki. Odblaski są z folii odblaskowej o 7-letniej trwałości i zapewniają wymaganą prawem widoczność (150 m).
To dobra opcja dla tych, którzy nie mogą lub nie chcą mocować odblasków na śrubę i wolą lżejsze rozwiązania.
Przypominamy, że obowiązkowym wyposażeniem roweru jest co najmniej jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt, którego nie demontuje się (w przeciwieństwie do tzw. lampek rowerowych).
Przemyślcie dobrze miejsce naklejenia, gdyż naklejki ciężko "schodzą" i rwą się przy ściąganiu. Ze względu na wysokość i kąt oświetlania przez światła samochodów i autobusów na rowerach należy umieszczać naklejki na powierzchniach prostopadłych lub lekko nachylonych w stronę jezdni (światła w samochodach są położone na wysokości 60 cm dla samochodów o nisko umieszczonych światłach do 80 cm dla busów, suv-ów i innych o wysoko umieszczonych światłach), na przyczepkach na nisko umieszczonych elementach - prostopadłe lub lekko nachylone pod górę.
Możecie poprosić kogoś z rodziny, znajomego lub sąsiada/sąsiadkę, żeby zapalili światła samochodu na postoju, aby wybrać optymalne miejsce naklejenia. Przyłóżcie do kilku miejsc naklejkę i nachylajcie ją pod różnymi kątami, aby wybrać najlepsze położenie.
Zanim nakleicie odblask, należy odtłuścić powierzchnię do naklejenia (alkoholem, zmywaczem do paznokci, wodą z płynem do naczyń). Naklejcie odblaski w ciepłym pomieszczeniu, nie w wilgoci i na mrozie!
Jeszcze jedna uwaga - lepiej nie umieszczać czerwonego odblasku z boku roweru lub przyczepki, gdyż może to wprowadzać w błąd innych użytkowników dróg. Kolor czerwony oświetlenia oznacza tył pojazdu i działa jak "stop". Na bokach roweru czy przyczepki lepiej stosować odblaski żółte lub pomarańczowe, podobnie na korby lepiej nakleić takie kolory ostrzegawcze.
Zapraszamy na Masę!
Subskrybuj:
Posty (Atom)