wtorek, 13 kwietnia 2010

Apel do radnych miasta Poznania oraz Prezydenta w sprawie wolnych środków po Rock in Rio

Szanowny Panie Prezydencie, szanowne Panie Radne, szanowni Panowie Radni,

na najbliższej sesji Rady Miasta będą Państwo rozpatrywać możliwość
przeznaczenia środków uprzednio zarezerwowanych w budżecie na festiwal Rock
in Rio. Z pewnością wiele jest celów godnych dofinansowania.
W imieniu rowerzystów i rowerzystek poznańskich, a także tych, którzy
są gośćmi naszego miasta, apeluję do Państwa, aby część wolnych
środków przeznaczyć na poprawę infrastruktury rowerowej celem poprawy
bezpieczeństwa drogowego i wizerunku Poznania.

Proponujemy, aby kwota ta wyniosła 6 mln zł, z czego:
- parkingi - 1 000 tys. zł:
300 tys. zł - na rozbudowę systemu parkingów rowerowych (100 stojaków x
300 zł), w miejsce wolno stojących pojedynczych stojaków można zastosować
podłużną rurę wzdłuż budynków, dzięki czemu rowery będą parkowane
wzdłuż murów (oszczędność miejsca),
200 tys. zł - na przygotowanie miejsc pod parkingi,
500 tys. zł - na rozpoczęcie prac projektowych nad wielopoziomowym
parkingiem rowerowym,

5 000 tys. zł:
- 100 tys. zł - na konserwację istniejących dróg rowerowych, uzupełnienie
systemu detekcji i sygnalizacji świetnej,

a także budowę nowych odcinków i kontrapasy:
- 1 000 tys. zł - na kontrapas w ciągu ulicy Ratajczaka (od skrzyżowania z
Ogrodową/Powstańców Wielkopolskich do Pl. Wolności - strona zachodnia) -
projekt i budowa,
- 200 tys. zł - doprowadzenie drogi rowerowej w ulicy Ratajczaka od Kościuszki
do Ogrodowej (przy Starym Browarze),
- 200 tys. zł - kontrapas w ul. Taczaka (strona północna),
- 500 tys. - kontrapas w ulicy Garbary na odcinku od ul. Strzeleckiej do
Wszystkich Świętych (strona zachodnia),
- 2 000 tys. zł - na reorganizację ruchu w ciągu ul Towarowej od
skrzyżowania z Niezłomnych do Roosevelta celem spowolnienia ruchu samochodowego oraz
rozdział kierunków ruchu na Moście Dworcowym. Proponujemy, aby przebudowane
zostało skrzyżowanie Towarowa-Roosevelta, aby ze środkowego pasa możliwy
był zarówno skręt w prawo w stronę Roosevelta (ulica o dwóch pasach
ruchu), jak i w ul. Głogowską. Konieczna jest zatem zmiana oznakowania, przebudowa
przejść dla pieszych z przystanku Most Dworcowy, zmiana sygnalizacji
(sygnalizator dla pasa środkowego dopuszczający skręt w prawo na zielonej
strzałce).

- 1 000 tys. zł - na projekt strefy uspokojonego ruchu w centrum miasta
(wyznaczonego ulicami Roosevelta - Pułaskiego - Przepadek - Północna - Garbary-
Kr. Jadwigi - Towarowa).

Obecnie na drogi rowerowe (wg informacji z ZDM, pismo z 29 stycznia 2010) w 2010 roku planuje się wydatki:
ok. 220 tys. zł -na bieżące utrzymanie (poziom z roku 2009),
1,5 mln zł - kontynuacja drogi rowerowej w ul. Starołeckiej, na Antoninku,
w ul. Bukowskiej, w l. Witosa, Juraszów, Strzeszyńska, Biskupińska
(przygotowanie).

W związku z tym, że 30 kwietnia jako proponowany termin debaty o
bezpieczeństwie w ruchu drogowym przypada bezpośrednio przed majowym
długim weekendem, przesuwamy debatę na 29 kwietnia 2010, godz. 13.00,
Klubokawiarnia, Ratajczaka 18.

Mamy nadzieję, że w trakcie naszego spotkania wypracujemy konkretne
rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo rowerzystów właśnie na
Moście Dworcowym, a także na innych odcinkach. Oczywiście będziemy także
dyskutować o kształcie przyszłorocznego budżetu.

Prosimy o potwierdzenie obecności w ciągu tygodnia celem
przygotowania sali.

1 komentarz:

  1. Proponujemy, aby przebudowane
    zostało skrzyżowanie Towarowa-Roosevelta, aby ze środkowego pasa możliwy
    był zarówno skręt w prawo w stronę Roosevelta (ulica o dwóch pasach
    ruchu), jak i w ul. Głogowską.


    O ile nie będzie drogi rowerowej, lub będzie ona w postaci „czekaj cztery zebry bez zielonej fali” – a nie wierzę, że u nas zrealizują to inaczej, podczas, gdy sam pas samochodowy może zostać podchwycony – to serdecznie gratuluję strategii! :(

    Rowerem staram się unikać takich „mieszanych” pasów jak ognia. Gdy skręcam tam w lewo, mając dwa pasy w lewo (jadąc zdaje się dokładnie tak, jak śmiertelnie potrącona Kasia – ale bądźmy szczerzy, dziewczyna miała cholernego pecha; taki idiota równie dobrze mógłby i chodnikiem pędzić!), jadę PRAWĄ STRONĄ ŚRODKOWEGO PASA (lub w praktyce jakoś między środkowym a prawym) i wiem, że mogę bezpiecznie (powiedzmy inaczej: BEZKOLIZYJNIE) zająć pozycję z prawej strony jezdni po skręcie w lewo w Głogowską, lub przejechać na chodnik pod Targami (do wjazdu), lub nawet (zdarza mi się czasem) zająć miejsce po LEWEJ stronie ciągu jezdni w Roosevelta, przy przystanku i dalej torach – gdy na Bałtyku lecę w lewo w Grunwaldzką.

    Gdy z tego pasa będzie szło skręcać w obie strony, to jadąc w Głogowską albo pojadę między pasem lewym a środkowym (bezkolizyjnie) i znajdę się na wylocie na środku, albo jadąc prawą stroną ŚRODKOWEGO pasa w LEWO jak dotychczas, będę ryzykował spotkanie ciapy w puszce, który akurat zechce skręcać w prawo i nie zna długości maski swojego samochodu, kasując mi np. w dobrym razie tylne koło albo na którego prawe drzwi wpadnę.

    To samo odnośnie skrętu w prawo z pozostawaniem po lewej (będę na środku), ale że to już chyba mija się z przepisami to dywagacje na ten temat sobie odpuśćmy.

    OdpowiedzUsuń